سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

‌می‌دانید علت نام گذاری سیستم عامل ویندوز چه بود؟

  • کد خبر: ۱۰۰۰۶۵
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
‌می‌دانید علت نام گذاری سیستم عامل ویندوز چه بود؟
آیا تاکنون به این فکر کرده اید که مایکروسافت برای نام گذاری ویندوز از چه چیزی الهام گرفته و چرا نام این سیستم عامل را «پنجره» گذاشته است؟

به گزارش شهرآرانیوز - در سال ۱۹۸۱، مایکروسافت کار توسعه اولیه اکوسیستمی را آغاز کرد که بعد‌ها به ویندوز تبدیل و نام گذاری شد. این برنامه که در ابتدا Inrterface Manager (مدیریت رابط) نام داشت، یک پوشش گرافیکی را به پوسته MS-DOS اضافه می‌کرد که از این طریق امکان کنترل بصری برنامه با استفاده از ماوس (به جای تایپ دستورات صفحه کلید) فراهم شده بود. همچنین با نمایش برنامه‌های گوناگون در جعبه‌هایی که در بخش‌های مختلف نمایشگر قرار می‌گرفتند، امکان انجام مالتی تسک به وجود می‌آمد. مفهومی که از سوی زیراکس پارک با رایانه‌های Alto و Star آغاز شد و بعد‌ها در اپل اصلاح شد.

در صنعت کامپیوتر آن زمان، این جعبه‌های برنامه که به طور هم زمان روی نمایشگر قرار داشتند، ویندوز نام گرفتند و نرم افزار‌هایی که آن‌ها را مدیریت می‌کردند نیز معمولا تحت عنوان «سیستم‌های پنجره ای» شناخته شده بودند. در اوایل دهه ۸۰ میلادی، بسیاری از فروشندگان به توسعه سیستم‌های پنجره‌ای خود برای رایانه‌های شخصی پرداختند، از جمله آن‌ها می‌توان به IBM با TopView یا Digital Research با GEM و همین طور VisiCorp با Visi On اشاره کرد. قابلیت Interface Manager (مدیر رابط کاربری) مایکروسافت نیز سال‌ها بعد به این جمع اضافه شد.

ایده اولیه شکل گیری نام ویندوز

در سال ۱۹۸۲، مایکروسافت یک معاون بازاریابی جدید به نام «رولند هانسون» را به استخدام درآورد که از کهنه کاران صنعت لوازم آرایشی محسوب می‌شد. هانسون بعدی جدید را برای تعریف برند مایکروسافت به وجود آورد که شامل قرار دادن نام این شرکت در جلوی محصولات خود با یک کلمه عمومی یا ساده پس از آن، مانند Microsoft Word یا Micorosft Excel بود.

هانسون هنگام تحقیق درباره نام جدید برای اصطلاح مدیر رابط کاربری، به مرور به مطالعه مقالات تجاری درباره این موج از سیستم‌های چندوظیفه‌ای رایانه‌های شخصی پرداخت و به وجوه مشترک آن‌ها رسید. او متوجه شد که اصطلاح پنجره در زمینه عباراتی مانند «سیستم پنجره» و «مدیر پنجره» کاربرد وسیعی دارد، بنابراین از واژه «ویندوز» به عنوان یک اصطلاح عمومی برای کمک به معرفی دسته بندی‌های کلی مایکروسافت استفاده کرد. پس از آن، هر بار که شخصی به سیستم‌های پنجره سازی مراجعه می‌کرد، به طور موازی به تبلیغ برند «ویندوز» نیز کمک کرده بود.

منبع: گجت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->